• 28paź
        • Dzień Dyni

W szkole Samorząd Ucznowiski zogranizował Dzień Dyni. W tym dniu dzieci jak i nauczyciele bawili i śmiali się razem. Były konkursy m.i.n Top Model, konkurs na najpiękniej wydrążoną dynie, Quiz Kahoot, bieg w workach oraz wkładanie kubków jeden w drugi bez użycia rąk. Wspaniale było się wspólnie bawić. Tego typu imprezy doskonale wzmacniają relacje w naszej szkole, bawili się nauczyciele wspólnie z uczniami. Dzięki tego typu imprezom przyjemnie jest spędzać czas w naszej szkole. Miejmy nadzieję, że ta impreza  na stałe zagości w kalendarzu w naszej szkole.

• 26paź
          • Święto Edukacji Narodowej

Tradycyjnie w połowie października świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Przypada on w rocznicę powołania Komisji Edukacji Narodowej, która powstała w 1773 roku jako instytucja, która miała zreformować i upowszechnić szkolnictwo. Niewielu z nas wie, że przed laty edukacja była przywilejem wybrańców.

Uczciliśmy ten dzień krótką akademią przygotowaną przez uczniów klasy piątej wspartych wokalnie przez koleżanki z VII i VIII klasy. Pani Dyrektor złożyła życzenia całej społeczności szkolnej i obdarowała różami pracowników szkoły, zaś my- uczniowie podziękowaliśmy Dyrekcji za jej zaangażowanie piosenką i bukietem kwiatów.

„Wyśpiewać dziś chcemy Wam życzenia, z serc naszych płynie dzisiaj pieśń- niech zakwitną bukiety naszych serc”.

• Pasowanie uczniów klasy I

Dnia 11.10.2022 r w odbyło się uroczyste ślubowanie uczniów klasy I. Każdy uczeń został pasowany przez dyrektorkę szkoły Judytę Miłosz i Wójta Gminy Szemud Ryszarda Kalkowskiego. W tym dniu uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności recytatorskie i taneczne nauczycielom, rodzicom i gościom z naszej gminy,  którzy wręczyli dzieciom upominki. Uczniowie radośnie i z uśmiechem na twarzach wstąpili w szeregi uczniów Szkoły Podstawowej w Jeleńskiej Hucie.

• 25paź
        • Wycieczka w Góry Izerskie

W dniach od 25 do 30 września odbyła się wycieczka  w Góry Izerskie. Wzięli w niej udział uczniowie z klasy siódmej, szóstej  i piątej. Miejscem docelowym był Świeradów Zdrój. Podróżowaliśmy pociągiem z Gdyni do Jeleniej Góry. Dalszą drogę odbyliśmy zamówionym autokarem. Pogoda nas nie rozpieszczała, padał deszcz, ale nie tracąc dobrego nastroju już pierwszego dnia wyruszyliśmy w góry. Na Stóg  Izerski wjechaliśmy koleją gondolową, żeby nieco się osuszyć spędziliśmy jakiś czas przy herbatce w restauracji „Pod wyciągiem”, przekąszając kanapki zrobione jeszcze w domu. Kiedy deszcz nieco ustał wyruszyliśmy na Smyrk-szczyt leżący po stronie Czeskiej. Wypogodziło się dzięki czemu z wieży widokowej mogliśmy podziwiać czeskie i polskie krajobrazy gór i miasteczek leżących w dolinach. Gondolą powróciliśmy do Świeradowa , powędrowaliśmy na pizzę, a stamtąd w miejsce zakwaterowania. , Mieszkaliśmy w agroturystyce” DoWoli „w Wolimierzu.Miejsce było urokliwe, piękne pokoje, salon z jadalnią urządzony bardzo stylowo. Mogliśmy korzystać z kuchni. Sami robiliśmy śniadania i kolacje. Właściciele nie mogli się nas nachwalić jacy jesteśmy wspaniale zorganizowani. Dzieci chętnie pomagały przy przygotowaniu posiłków i sprzątaniu. Następnego dnia pogoda była nieco lepsza ,był to dzień, w którym zwiedzaliśmy uzdrowisko.  W pierwszej kolejności poszliśmy do zabytkowego kompleksu pijalni wód i parku. Dzieci kupowały pamiątki  w centrum Świeradowa .Trochę wędrowaliśmy po mieście , w bacówce chcieliśmy kupić sery owcze, ale tego dnia nie były sprzedawane. Wróciliśmy do domu około 17,00 ponieważ mieliśmy zaplanowane ognisko z kiełbaskami. Potem bawiliśmy się w podchody, oczywiście kiedy było już zupełnie ciemno. A trzeba powiedzieć, że obszar gór Izerskich to „Park Ciemnego Nieba”, używaliśmy latarek. Grupie ścigającej udało się odnaleźć uciekinierów pomimo  wszechogarniającej ciemności. W środę wyruszyliśmy na długą trasę. Niestety znowu padało. Wjechaliśmy gondolą na Stóg Izerski i powędrowaliśmy do Chatki Górzystów ,a stamtąd do  Świeradowa. W chacie Górzystów zjedliśmy naleśniki z twarogiem i jagodami, były tak duże, że nie wszyscy mogliśmy je do końca „pokonać”. Pozwoliły odzyskać siły i powrócić w całkiem nie najgorszym nastroju. Ten dzień pokazał, że niektóre z dzieci zbyt dużo czasu spędzają przy komputerach i komórkach, a za mało na rowerach i zajęciach w-f. Nasi najmłodsi uczestnicy z piątej klasy radzili sobie bardzo dobrze. Ostatni dzień spędziliśmy w Jeleniej Górze. Udało nam się pozostawić bagaż na przechowanie w liceum znajdującym się w pobliżu dworca. Niestety na dworcu nie było przechowalni bagażu. Uwolnieni od ciężkich toreb wyruszyliśmy do term cieplickich gdzie w ciepłej wodzie o temperaturze 34 stopnie spędziliśmy dwie godziny. Potem powędrowaliśmy do Mcdonalda, tam również spędziliśmy sporo czasu. Wieczorem wsiedliśmy do powracającego pociągu.

Dorota Kleister

Krzysztof Przybyła

• Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Zdjęcia pokazują zajęcia informatyczne z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach wsparcia Laboratorium Przyszłości.