• 08paź
          • Zielona Szkoła

Polska, złota jesień sprzyja zdobywaniu wiedzy również w terenie. We wrześniu uczniowie klasy szóstej i siódmej wzięli udział w zajęciach Zielonej Szkoły Na Wysokiej Górce w Grabowcu.

W ramach zajęć zdobywali wiedzę głównie z przyrody, biologii i geografii spacerując po lesie z mapą i kompasem. Choć niektórzy narzekali na ból nóg, gdyż wędrówek było co niemiara, wrażenia były kapitalne. Jednych najbardziej usatysfakcjonował dreszczyk grozy podczas nocnego spaceru po lesie, w trakcie którego leśniczy barwnie opowiadał historie o zwierzętach i leśnych przygodach ludzi, inni wracali uszczęśliwieni bogatym  łupem w postaci zebranych obficie grzybów.

Poza wędrówkami po lesie i zdobywanej tam wiedzy uczniowie mieli możliwość wykazać się talentem plastycznym i poznać nowe techniki plastyczne. Efektem tego były wspaniałe prace wykonane techniką decoupage i niezmierna satysfakcja ich autorów.

Ale nie tylko nauką i pracą żyje człowiek. Kiedy burczy w brzuchu, wena umyka nawet najlepszym artystom… Na Wysokiej Górce można było wypróbować również swój talent w komponowaniu ulubionej pizzy oraz delektować się smakiem wybornych zup i zapiekanek.

Całości niezapomnianych wrażeń dopełnił nocleg, a właściwie jego próba, gdyż nie udało się zasnąć i obudzić w tym samym czasie… Kiedy jedni już odsypiali dzień pełen wrażeń, inni jeszcze prowadzili zażarte dyskusje, ale rano role się odwróciły, więc pobudka po krótkim śnie dla niektórych była bardzo trudna.

Były to dwa dni niezapomnianych wrażeń- nauka w terenie jest bardzo przyjemna!!!

• 08paź
          • Sprzątanie Świata

24 września w naszej szkole już po raz kolejny odbyła się akcja „Sprzątanie Świata”.

Wyposażeni w worki i rękawiczki, grupy uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami zbierali wszystko to, co znalazło się na skwerach i wzdłuż poboczy,  na placu zabaw, boiskach oraz w okolicach kościoła i cmentarza. Zaśmiecone miejsca w mgnieniu oka stały się czyste. Bardzo smutne jest to, że nawet w dzisiejszych czasach, nie wszyscy są świadomi, jak wielki wpływ mają na otoczenie. Sprzątanie Świata to wyjątkowa okazja, pokazująca jak dzieci mogą dać przykład dorosłym. Uczestnicy sprzątania byli bardzo zadowoleni z udziału w akcji. Wszyscy dobrze się bawili i jednocześnie zdali sobie sprawę, że inicjowanie takich działań zmniejszyło ich negatywny wpływ na środowisko.

Akcja ,,Sprzątanie Świata” przyczyniła się do wzrostu świadomości ekologicznej młodych ludzi, a także do poprawy stanu czystości terenów objętych sprzątaniem.

• 17cze
          • Wycieczka do Sianowa

W dniu 12.06.219 zgodnie z tradycją (klasa kończąca szkołę z klasą rok młodszą) klasa VIII i VII udały się rowerami do sanktuarium w Sianowie.  Uczniowie zapoznali się z historią sanktuarium i pomodlili w intencji ósmoklasistów.

• Wycieczka do zoo

Wycieczka do oliwskiego ZOO była kolejną ciekawą przygodą dla dzieci z klas 0-II.

Celem wycieczki było wzbogacenie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata. Zapoznanie z warunkami życia zwierząt mieszkających w ZOO oraz kształtowanie umiejętności grzecznego i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

Podczas przejażdżki wycieczkową ciuchcią, dzieci mały okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki pochodzące ze wszystkich kontynentów. Przyglądanie się zachowaniu egzotycznych zwierząt budziło wśród dzieci wiele emocji. Pan przewodnik w ciekawy sposób opowiadał o życiu zwierząt zamieszkujących Miejski Ogród Zoologiczny. Dzieci zapoznały się z wieloma gatunkami zwierząt pochodzących z różnych stref klimatycznych świata Przedszkolakom szczególnie podobały się śmieszne małpki, olbrzymie słonie i wysokie żyrafy.

W tym miejscu chcielibyśmy seerdecznie podziękować panu Markowi Jajeśniakowi, który za każdym razem sponsoruje nam przejażdżkę kolejką po ogrodzie zoologicznym.

Po 30 –minutowej przejażdżce, przedszkolaki wybrały się na słodki poczęstunek w postaci lodów.

Bezpośredni kontakt ze zwierzęciem sprawia, że wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwale zapiszą się w pamięci dzieci. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody. Ogród zoologiczny jest uroczym miejscem do spędzania wolnego czasu  na świeżym powietrzu jak i skarbnicą wiedzy przyrodniczej całego świata. W drodze powrotnej, pomimo zmęczenia i upału dzieciom dopisywały humory, wzajemnie dzieliły się wrażeniami.

• 17cze
          • Wycieczka po Kaszubach

4 czerwca uczniowie naszej szkoły w ramach edukacji z języka kaszubskiego wzięli udział w wycieczce po regionie. Ważnym punktem naszej podróży był skansen we  Wdzydzach Kiszewskich. Na jego terenie mogliśmy podziwiać oryginalne budowle mieszkalne, sakralne, edukacyjne czy przemysłowe funkcjonujące na terenie Kaszub w okresie XVIII- XX wieku. Poznaliśmy wystrój historycznych wnętrz, wyposażenie kuchni, młyna a nawet mogliśmy przymierzyć elementy dawnych strojów. Mogliśmy również pobawić  się zabawkami, które umilały dzieciństwo naszym przodkom. Bogatsi o tę wiedzę  udaliśmy się do Stryszej Budy, w której z przemiłą  Panią Przewodnik mogliśmy przyjrzeć się miniaturom słynnych światowych, europejskich, polskich i regionalnych budowli. Precyzja ich wykonania wzbudziła w nas zachwyt. Ostatnim akcentem lekcji regionalnej była wizyta w Parku Gigantów, gdzie oprócz imponujących wielkością postaci i przyrządów czekały na nas atrakcje w postaci mini golfa, basenu z kulkami, itp. Wycieczka to świetne źródło przygody, zabawy i nauki!

• 25maj
        • Dzień Otwarty

Dnia 30 maja odbył się w szkole, tradycyjnie już, Dzień Otwarty. Tegoroczna edycja odbywała sie pod hasłem "Podróże Po Europie".

I tak dzięki naszym uczniom moglismy zwiedzić: Francję, Szwecję, Czechy, Hiszpanię, Włochy, Litwę, Wielką Brytanię i Austrię. Uczniowie zaprezentowali m.in walc wiedeński, wystapił zespół ABBA,  zaśpiewała Edith Piaff, naszą imprezę zaszczyciła sama królowa Wlk. Brytanii Elżbieta II. zabawa bywa wspaniała, jak zwykle goście dopisali, pogoda także. Po zakończeniu wystęów nasi goście mieli okazję posmakować dań z różnych stron Europy. I tak można było zjeść francuskie bagietki, włoskie spagetti, kiełabaskę z musztardą na sposób niemiecki, owoce prosto z Hiszpanii oraz napić się angielskiej herbaty i litewskiego kwasu chlebowego.

Zapraszamy do naszej galeriii oraz do obejrzenia filmików z tego wydarzenia

• 25maj
          • Wycieczka do Włoch

Podczas deszczowej, chłodnej jesieni snuliśmy marzenia o wiosennym klasowym wyjeździe. Zastanawialiśmy się gdzie jeszcze nie byliśmy? Rozpoczęliśmy podróże w klasie czwartej odwiedziliśmy mnóstwo fantastycznych miejsc w Polsce, byliśmy w kopalni soli w Kłodawie, w kopalni złota, uranu i węgla, wędrowaliśmy po polskich i czeskich górach, kąpaliśmy się w termach Uniejowa, byliśmy w Energilandii, zwiedzaliśmy najważniejsze polskie miasta, nawet pływaliśmy smoczymi łodziami po Motławie.

Być może szarość listopadowego nieba podsunęła nam cel wyjazdu, a może postanowiliśmy zakończyć edukację w SSP w Karczemkach mocnym akcentem, teraz trudno sobie przypomnieć, najważniejsze ,że wymyśliliśmy wyjazd do Włoch. Nie do wiary, że czekaliśmy tyle miesięcy a już jesteśmy po podróży!

Zacznijmy od początku, 12 maja 2019 godzina 3.45, pogoda niewiele lepsza niż w listopadzie wsiadamy na pokład autokaru należącego do firmy „Lipnicki”. Miłe zaskoczenie, fantastyczny autokar, nowocześnie wyposażony, przemili panowie kierowcy, pan Robert i Artur.

Sprawdzamy niezbędne dokumenty, uczniowie klasy 3 gimnazjum, klasy ósmej i siódmej, uczniowie z Jeleńskiej Huty  prawie wszyscy są. Prawie robi wielką różnicę, jednego ucznia brakuje. Dzwonimy do rodziców i co się okazało?  Zaspali! Słyszę głos  taty wybitego z głębokiego snu:

-Jak to,  dzisiaj jedziecie?

-Tak.. ,jesteśmy w autokarze i czekamy tylko na was- odpowiedziałam.

-Będziemy za dziesięć minut.

Dziesięć minut, akurat…pomyślałam. Umyć się, ubrać, wziąć bagaż, pod warunkiem, że jest spakowany, jak nic czekamy co najmniej pół godziny. I co? Nie uwierzycie, byli po dziesięciu minutach.  Uczeń ubrany, uczesany i z bagażem. Odjechaliśmy prawie punktualnie. Chcieć to móc.

Autokar cicho sunął usypiając pasażerów. Po około 400 kilometrach podróży kierowcy zaczęli się oglądać sprawdzając czy są pasażerowie, taka była cisza.  Nie mogli uwierzyć,że wiozą młodzież.

Dojechaliśmy do Katowic, tu dołączyła do nas Pani pilotka z biura podróży „ Index”, które organizowało naszą wyprawę. Pierwszy dłuższy postój w McDonaldzie. Około godziny 17.00 byliśmy już w Czechach  i lokowaliśmy się w hotelu, był czas na odpoczynek, kolację i integrację.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Wiednia, było zimno. Na szczęście szybko rozgrzaliśmy się wędrówką do Centrum. Obejrzeliśmy najważniejsze obiekty Wiednia czyli  najstarszy park rozrywki Prater- w pobliżu parkował nasz autokar, Hunderwasserhaus- secesyjny kompleks mieszkalny, Katedrę  św.Szczepana, Hofburg –Pałac, w którym rodzina cesarska mieszkała do roku 1918, Kościół Kapucynów i zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej gdzie zgromadzono minerały, skały, skamieniałości, kości zwierząt z różnych okresów geologicznych, niektóre nieistniejące już organizmy zostały odtworzone oczywiście jako modele. Biegających mamutów niestety nie widzieliśmy. W tym muzeum można spędzić cały dzień, tak wiele jest interesujących obiektów opowiadających historię Ziemi i ewolucji.

Poszliśmy na zamówioną wcześniej grecką pitę i tak najedzeni i pełni wrażeń późnym wieczorem dotarliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Niestety Italia nie powitała nas słońcem, nadal było chłodno. Na parkingu przygotowaliśmy śniadanie z produktów zakupionych w Polsce czyli chleba, żółtego sera i dżemów. Posiliwszy się nieco udaliśmy się do Padwy.

Zwiedziliśmy  bazylikę św. Antoniego, a w niej polską kaplicę św. Stanisława, przespacerowaliśmy się do najstarszego w Europie ogrodu botanicznego, przeszliśmy koło  uniwersytetu, w  którym studiowali m.in. Jan III Sobieski, Jan Kochanowski  i Mikołaj Kopernik. Zjedliśmy pierwsze włoskie lody.

Z Padwy przejechaliśmy do Rimini ciesząc się, że odpoczniemy w hotelowych łóżkach. Niestety hotel nas nie zachwycił, pokoje były małe i nie spełniały naszych polskich standardów (jak to brzmi.. nie do wiary, jeszcze niedawno nasze hotele nie spełniały żadnych standardów a teraz narzekamy na włoskie). Na szczęście po naszych uwagach otrzymaliśmy jeden pokój dodatkowo. Jedzenie było dobre. Jeszcze tego dnia wybraliśmy się na plażę. Widzieliśmy Adriatyk groźny, sztormowy niczym nie przypominający ciepłego morza z widokówek.

Kolejnego dnia obudziła nas ulewa, nici z naszych marzeń o ciepłej Italii. Na szczęście deszcz szybko minął i wyruszyliśmy do Mirabilandii po drodze zwiedzając wczesnochrześcijański kościół z piątego wieku n.e z przepięknie zachowanymi mozaikami. Podczas zabawy w parku rozrywki pojawiło się słońce i zostało z nami do końca pobytu, a nawet mieliśmy wrażenie, że wieziemy promienie słoneczne do Polski.

Kolejny dzień to zwiedzanie Rawenny i San Marino. Rawenna miasto Dantego Aligierii zachwyciło nas romańskimi kościołami, swoją niezwykłą historią ciągnącą się od  Starożytnego Rzymu  poprzez okres i wpływy Bizancjum  po  Republikę Wenecką. Wędrowaliśmy malowniczymi  uliczkami, które dawniej były kanałami podobnymi do weneckich. Rawenna  powoli obniża się , zanurzając w podmokły, bagienny grunt. Stare budowle są już  poniżej poziomu gruntu o dwa i pół metra. Miasto podobnie jak Wenecja często zalewane jest wodą. San Marino skąpane w Słońcu  to wspaniałe miejsce, z którego  rozpościera się widok na  Adriatyk  i  Apeniny. Zachowane mury obronne, brama wjazdowa, wąskie, strome uliczki, ratusz, cofają przebywającego tutaj turystę o kilka wieków.

Kolejnego dnia z żalem opuszczaliśmy hotel  by udać się do Wenecji, mieliśmy świadomość, że to ostatni dzień pobytu w Italii. WENECJA, chyba najpiękniejsze miasto świata.  Wszyscy byliśmy zachwyceni wszystkim. Popłynęliśmy ze stałego lądu na lagunę, widok na nadbrzeżne kamienice, kościoły był jak z bajki. Lazurowa laguna, błękitne niebo i kolorowe budowle. Potem były już tylko westchnienia i chęć pozostania w tym miejscu dłużej. Wielki Kanał, Most Westchnień, Bazylika św. Marka, Plac św. Marka przy którym znajduje się Pałac Dożów. Kanały ,gondole sterowane przez przystojnych, barwnie ubranych gondolierów. Kamienice, teatr wenecki, mosty ,mosteczki , uliczki ,sklepy pełne pamiątek, wszechobecne maski weneckie i weneckie szkło. Tłumy turystów. Cudownieeeee!!!!!

Żal było odjeżdżać. Szkoda, że piękne chwile trwają tak krótko.

Dorota Kleister

Magdalena Szatkowska

• 04kwi
          • Apel z okazji 3 Maja

W tym roku podobnie jak w roku poprzednim w naszej szkole obchodziliśmy rocznicę uchwalenia Konstytucji 3-Maja.

Apel z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja jest wpisany w coroczny kalendarz uroczystości naszej Szkoły, dlatego też jest wspaniałą możliwością, by uzmysłowić wszystkim, jak ważną rolę i znaczenie mają słowa: Ojczyzna i Patriotyzm.Uczniowie zaprezentowali najważniejsze wydarzenia związane z obradami Sejmu Wielkiego i Konstytucją 3-Maja.

Konstytucja 3-Maja – to ustawa zasadnicza zatwierdzona przez Sejm Wielki w roku 1791, była efektem pracy i zabiegów stronnictwa patriotycznego, które dążyło do zreformowania ustroju ówczesnej Rzeczypospolitej.

Sytuacja w Polsce nie była pomyślna: W 1772 roku Rosja, Prusy i Austria dokonały I rozbioru Polski, kraj zrujnowany był wojnami i prywatą części obywateli, skarb pusty, a sejm skłócony.

Nie brakowało, jednak dobrej woli i ofiarności zarówno wśród szlachty jak i mieszczaństwa. Tekst konstytucji przygotowywano w tajemnicy.

Jej inicjatorami byli między innymi: król Stanisław August Poniatowski, Ignacy Potocki, Adam Czartoryski, Stanisław Małachowski, Hugo Kołłątaj.

Konstytucja 3 -ego Maja była pierwszą w Europie, a drugą na świecie (po konstytucji Stanów Zjednoczonych) ustawą zasadniczą. Wprowadzała ona zmiany zgodne z ideami oświecenia.Rocznicę uchwalenia konstytucji obchodzili polscy patrioci uroczyście już podczas rozbiorów, pomimo represji i sprzeciwu zaborców. Wielkim świętem państwowym, rocznica uchwalenia konstytucji była w okresie międzywojennym. Po II wojnie światowej, w nowej rzeczywistości politycznej i ustrojowej zaprzestano obchodzenia tego święta. Dopiero 6 kwietnia 1990 roku sejm Rzeczypospolitej Polskiej zdecydował o przywróceniu w dniu rocznicy uchwalenia konstytucji – święta narodowego.

• 08kwi
      • 05kwi
          • Turniej Gier i Zabaw

4 kwietnia w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Szemudzie odbył się IX Gminny Turnirj Gier i Zabaw Ruchowych dla dzieci z klas I- III. Nasza szkoła wystawiła drużynę, która dająć z siebie wszystko, świetnie się bawiła.

Poniżej zamieszczamy fotorelację z wydarzenia.

• 05kwi
          • Konkurs matematyczny "Kangur"

Uprzejmie informujemy, że 21 marca 2019 roku w naszej szkole odbyła się kolejna edycja
            Międzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny".

Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny" w niezawodny sposób integruje dzieci i
            młodzież całego świata, bowiem w tym samym dniu uczniowie niemal wszystkich krajów
            Europy, a nawet uczniowie z Chin, Kanady, Australii, Rosji, RPA rozwiązują takie same
            zadania, a laureaci mają możliwość spotkań na wspólnych obozach i wędrówkach po świecie.
            Konkurs ten stał się sprawdzoną formą szerokiej popularyzacji matematyki wśród młodzieży
            szkolnej i przyczynia się do wzbudzenia zainteresowania tym przedmiotem.

Trzeci czwartek marca stał się prawdziwym Świętem Matematyki w naszej szkole,
            udział wzięło 21 uczniów od klasy II do klasy VIII!
          • Giełda Szkół

W dniu 15. 03. 2019 uczniowie  klasy VII i VIII udali się do Szemuda  gdzie mogli zapoznać się z ofertami 10 szkół ponadpodstawowych.

Wydarzenie skierowane było do uczniów klas 3 gimnazjów i klas VIII szkół podstawowych. Jak co roku zarówno szkoły jak i uczniowie otrzymali informatory z ofertą szkół średnich, co z pewnością pomoże w podjęciu decyzji o wyborze przyszłej szkoły.

Giełdzie szkół towarzyszyło o wiele atrakcji. Można było zrobić sobie piękny makijaż, uczesać się u fryzjera czy posmakować potraw zrobionych przez uczniów szkoły gastronomicznej

Tegoroczna Giełda Szkół to z pewnością kolejne ciekawe wydarzenia, promocja szkół i atrakcje dla młodzieży.

• Sprzątanie Świata

W dniu 28 marca br. roku uczniowie naszej szkoły wraz ze swymi opiekunami wzięła udział w sprzątaniu okolicy szkoły  partycypując w ten sposób w ogólnopolskiej akcji sprzątania świata będącej częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska. O godzinie 11.309.00 uczestnicy akcji zaopatrzeni w odpowiedni sprzęt i pozytywnie zmotywowani wzniosłym celem przedsięwzięcia wyruszyli spod budynku szkoły i zajęli się oczyszczaniem przydzielonego im rewiru.

Sprzątającym sprzyjała piękna, słoneczna pogoda, a dzięki zacięciu i aktywnej postawie większości uczniów udało się zebrać spore ilości  śmieci, które następnie zostały złożone we wcześniej ustalonych punktach odbioru odpadów.

Uczniowie klas V- VIII porządkowali teren wokół szkoły, wywozili kamienie, sadzili bratki, grabili suche liście. Młodzież zakończyła akcję około godziny 12.30 z poczuciem satysfakcji z dobrze wykonanej pracy na rzecz środowiska.

Ze względu na swój jednorazowy charakter impreza miała znaczenie symboliczne, bez wątpienia jednak pozwoliła obudzić refleksję nad stanem naturalnego środowiska i przysłużyła się rozwijaniu poczucia odpowiedzialności za jego kondycję.

Koordynatorzy przedsięwzięcia, w tym Samorząd Szkolny i nauczyciel biologii, dziękują wszystkim za zaangażowanie i zapraszają do udziału w kolejnych programach ekologicznych.

• Pierwszy Dzień Wiosny

Wiosna to najpiękniejsza pora roku. Kojarzy nam się z rozkwitającą przyrodą, ze słonecznym oddechem wiatru, z pierwszymi zielonymi pąkami pojawiającymi się na nagich gałęziach. Oto na naszych oczach budzi się do życia cały otaczający nas świat. Topnieją śniegi, nieśmiało rozkwitają pierwsze krokusy kwiaty. Ptaki powracają z ciepłych krajów. To znaki  odchodzącej  od nas zimy, z którą żegnamy się każdego roku w sposób symboliczny – topimy lub palimy  Marzanę. Obrzęd niszczenia tj. topienia, palenia czy w inny sposób unicestwiania Marzanny odbywał się dawniej  zazwyczaj w czwartą niedzielę Wielkiego Postu, nazywaną Białą, Czarną lub Śmiertną. Pływającej w wodzie kukły nie wolno było dotykać, gdyż mogła od tego ,według dawnych wierzeń, uschnąć ręka. Starano się jak najszybciej uciec z miejsca stracenia, nie oglądając się za siebie, gdyż wrzucona do wody Marzanna symbolizująca śmierć, troski i zmartwienia mogła jeszcze mścić się, szkodzić i sprowadzić nieszczęście. Podobne zwyczaje niszczenia zimy i wprowadzania wiosny znane są także w innych krajach Europy. Później zwyczaj ten przekształcił się w zabawę i w takiej formie przetrwał do naszych czasów.

Wspólne obchody I Dnia Wiosny na stałe wpisały się w kalendarz imprez i uroczystości naszej szkoły. Głównym celem imprezy była integracja uczniów, motywowanie do pracy na rzecz klasy, szkoły, wdrażanie do zdrowej rywalizacji oraz zniechęcenie uczniów klas starszych do wagarów, by Pierwszy  Dzień Wiosny nie był postrzegany jako Dzień Wagarowicza.

Dlatego jak co roku poszliśmy z Marzanną nad rzekę, by ją należycie pożegnać.

• 18mar
          • Gdynia Open 2019

Mamy zaszczyt poinformować, iż nasi dwaj uczniowie Kacper Langa oraz Adrian Potrykus wzięli udział w Wojewódzkim Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej Mini Gdynia OPEN 2019.

Nasi uczestnicy występowali w kategorii 7-10 lat. W ramach tego wydarzenia uczestnicy także wzięli udział w warsztatach integracyjno-wokalnych.

Koncert galowy odbył  się 14.03.2019 (czwartek) o godzinie 17:00  w sali audytoryjnej Pomorskiego Parku Naukowo – Technologicznego Gdynia.

Pomimo, iż nasi uczniowie nie zakwalifikowali się dalej to wzięli udział w finale Konceru Galowego.

Serdecznie dziękujemy za tak godne reprezentowanie naszej szkole i życzymy dalszych sukcesów. Podziękowanie kierujemy także do Pana Krzysztofa Przybyły za wspaniałe przygotowanie dzieci do konkursu.

Występ Adriana i Kacpra na festiwalu Gdynia Open 2019

• Konkurs Ekonomiczny

Money, money, money…” czyli o ekonomii i przedsiębiorczości wiemy wszystko!

Środek tygodnia, 13. 03. a my w drodze na Gminny Konkurs Ekonomiczny organizowany przez
            szkołę w Częstkowie.
            W busie omawiamy oznaczenia znajdujące się na polskich banknotach, utrwalamy
             historię pieniądza. Uczniowie zadziwiają mnie swoją wiedzą. Jak oni są w stanie tyle
             zapamiętać! Szkołę reprezentują: Oliwia Rzeszewicz, Wiktoria Dampc i Sebastian Uszko,
            wszyscy z klasy VI. Dojechaliśmy.
            Zaczęło się! Denerwuję się z nimi i jednocześnie próbuję z nimi odpowiadać.
             Pytania „na twarz”, wiesz albo nie wiesz, zegar odmierza czas.
            Jest dobrze, chociaż nie obejmujemy prowadzenia.
            Kolejne zadanie – pokaźny zestaw zadań matematycznych.
            To coś dla mnie… w końcu jestem matematyczką i za cyferkami przepadam.
             Ale Oliwia liczy, Wiktoria myśli, Sebastian coś rysuje – walczą!
             Jest dobrze – jednak matematyczne działania to nie nasz konik!
            Minimalnie przegrywamy. Pani Iwona - Organizatorka wyciąga kolorowe kserokopie.
             Patrzę i myślę: „Co to jest?” Rzędy monet, różnych, można dostać oczopląsu,
             ale co robią dzieci… zwyczajnie zaczynają liczyć. Ależ są dzielni.
            Wiktoria i Sebastian oddają prace dość szybko, ale Oliwia walczy.
            Jej kamienna twarz nie zdradza żadnych emocji. Wie? Zna odpowiedź?
             Nawet nie patrzy w moją stronę.
            Skupienie, wytrwałość opłaciły się!
             Nie zajęliśmy najwyższych miejsc, ale wiedza została.
             To był udany konkurs, do którego  przygotowała  naszych finalistów pani Hanna Garbowska.
            Nauczyciel matematyki
      • 15mar
          • Pasowanie na czytelnika

Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy,

który puste życie napełnia światłem,

a puste serca wzruszeniem.

Kornel Makuszyński

W naszej szkole odbyła się uroczystość pasowania na czytelnika uczniów klasy I i II.

Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania.

Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie, obejrzeli filmik, z którego uczniowie dowiedzieli się, jak należy dbać o książki, czego nie wolno robić, czytając książkę.

Uczniowie klasy I i II odgadywali także bajkowe zagadki, które sprawdziły ich znajomość bohaterów baśni i bajek. Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki, a pani dyrektor ogromną zakładką dokonała pasowania każdego z uczniów. Już jako czytelnicy biblioteki szkolnej podpisali się pod przysięgą, a pamiątkowy dyplom będzie im przypominał o tym uroczystym wydarzeniu.

Nasi nowi czytelnicy otrzymali interesujące zakładki do książki i drobne upominki.

Następnie wysłuchali wiersza Jana Brzechwy, który przeczytała pani Anna Wróblewska  i w ten sposób zaznaczyliśmy udział naszej szkoły w kampanii „Cała Polska Czyta dzieciom”.

Mamy nadzieję, że nasi młodzi czytelnicy chętnie będą wypożyczć książki z naszego księgozbioru.